سینک گرانیتی

بررسی سینک گرانیتی آشپزخانه

بررسی سینک گرانیتی آشپزخانه

خرید سینک گرانیتی برای آشپزخانه شما یک عامل مهم در هر پروژه طراحی یا بازسازی است. باید میزان استفاده روزانه از آن، میزان فضای پیشخوانی که برای آن دارید، سبک نصب مورد نظر و همچنین طرحی که ترجیح می دهید را در نظر بگیرید.
وقتی نوبت به انتخاب سینک آشپزخانه می رسد، گزینه های لازم روی میز است! با مواد بسیار زیادی که می توانید از بین آنها انتخاب کنید – مانند فولاد ضد زنگ، استیل، چینی، مس، و بسیاری موارد دیگر – چگونه می دانید چه سینک برای شما و آشپزخانه شما سازگارتر است؟

برای آشنایی بهتر با انواع سینک آشپزخانه می توانید مقاله ما در مورد انواع سینک ظرفشویی و نکات مهم خرید آن را مطالعه نمائید.

این مقاله همه چیزهایی را که باید در مورد سینک های گرانیتی بدانید، توضیح می دهد تا به شما کمک کند تعیین کنید که آیا آنها انتخاب مناسبی برای آشپزخانه شما هستند یا خیر!

 

فهرست مطالب این مقاله
  • سینک های سالید گرانیت (گرانیت جامد – یا گرانیت طبیعی ) چیست؟
  • سینک کامپوزیت گرانیتی چیست؟
  • سینک های گرانیتی : اندازه و مدل ها
  • سینک گرانیتی آشپزخانه: سبک های نصب
  • سینک آشپزخانه کامپوزیت گرانیتی: دوام
  • سینک گرانیتی آشپزخانه: تعمیر و نگهداری
  • سینک گرانیت آشپزخانه: هزینه

قبل از شروع، مهم است که به تمایز بین سینک های گرانیت جامد ( کمتر در بازار ایران استفاده می شه اما برای اینکه توضیحات کامل باشه اینجا بهش اشاره می کنیم و چند تا عکس هم می ذاریم تا کاملا مطلب جا بیافته ) و کامپوزیت گرانیت توجه کنیم.

 

  • سینک های سالید گرانیت (گرانیت جامد – یا گرانیت طبیعی ) چیست؟

هنگامی که صحبت از  سینک های گرانیتی صحبت می شود، به احتمال زیاد در مورد کامپوزیت گرانیت صحبت می کنند تا گرانیت جامد که شما برای کانتر و پشت پاش می شناسید. در حالی که گرانیت جامد ( سنگ های طبیعی به هم چسبانده شده که اکثرا به عنوان روشویی استفاده می شود. ) مطمئناً زیبا است، ایده آل ترین ماده برای سینک آشپزخانه نیست.بر خلاف پیشخوان های گرانیتی – که یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای سطوح آشپزخانه هستند – سینک های گرانیتی جامد بسیار کمیاب و بسیار گران هستند.نه تنها این، سنگ گرانیت طبیعی متخلخل است – به این معنی که دارای سوراخ ها و شکاف های بسیار کوچکی است که آب و هوا می توانند از آن عبور کنند – که نیاز به آب بندی مجدد و منظم دارد. بدیهی است که این امر می تواند برای استفاده در سینک آشپزخانه کاملاً مشکل ساز باشد.

به این دلایل، ما در درجه اول بر روی مواد متداول سینک تمرکز خواهیم کرد: کامپوزیت گرانیت یا همون سینک گرانیتی که در بازار ازش یاد می شه و این دو هیچ تفاوتی با هم ندارند.

  • سینک های آشپزخانه کامپوزیت گرانیتی چیست؟

سینک های کامپوزیتی گرانیتی مخلوطی از ریز دانه های مش بندی شده از سنگ گرانیت ، کوارتز ، سیلیس و …  است که با رزین های اکریلیک، رنگدانه و مواد جامد کننده ترکیب شده است. این مخلوط سپس تحت فشار بسیار زیاد در انواع قالب های سینک مختلف تشکیل می شود.

یک سینک کامپوزیت گرانیتی دارای ترکیبی با نسبت های خاص از مش های مختلف سنگ گرانیت و مواد پلیمری و سایر عوامل است. این موضوع که این فرمول ها ترکیبی از مواد مختلف می باشد باعث کاهش وزن گرانیت کمپوزیت شده و این امری مطلوب است. بر خلاف آنچه در بازار توسط فروشنده های بی اطلاع یا سود جو که گفته می شود هر چه سنگین تر بهتر! 

  • سینک های گرانیتی : اندازه و مدل ها

همانطور که گفتیم کامپوزیت گرانیت یا همان گرانیت یکی از همه کاره ترین مواد سینک آشپزخانه در بازار است که در ابعاد و اندازه های مختلف با مدل های گوناگون موجود است. انواع سینک ها از جمله یک لگنه، دو لگنه موجود هستند و حتی می توان آنها را در “انواع کمتر متداول” سه لگنه ای یافت.

 

سینک ظرفشویی کامپوزیت گرانیتی تک لگنه

این سینک ها با ابعاد لگن بزرگتر از سایر طرح ها در انواع با سینی و بدون سینی موجود است.

سینک گرانیتی تک لگن بدون سینی زیناس

سینک گرانیتی تک لگن با سینی زیناس مدل شورم

 

سینک ظرفشویی کامپوزیت گرانیتی دو لگنه
از نظر کاربردی بودن ، یک سینک دو لگنه عالی به نظر می رسد. آنها دو کاسه دارند و اغلب به دلیل کاربرد راحت تر ترجیح داده می شوند.

سینک گرانیتی دو لگن طرح هراز زیناس

سینک گرانیتی دو لگن طرح میرکا زیناس

سینک گرانیتی دو لگن طرح ماز زیناس

 

سینک گرانیتی سینک های دو یا چند لگنه این امکان را به شما می دهند که همزمان برای چند وظیفه از آن ها استفاده کنید. به عنوان مثال یک بخش برای شستشو با آب گرم و دیگری برای شستشو با آب سرد استفاده شود و یا یکی برای خیس کردن قابلمه ها و تابه ها و دیگری برای آبکشی و …

سینک ظرفشویی کامپوزیت گرانیت سه لگنه
سینک های سه گانه معمولاً از سینک های تک کاسه ای و دو کاسه ای بسیار بزرگتر هستند و برای ادغام راحت در آشپزخانه به فضای زیادی نیاز دارند و در بازار ایران به ندرت یافت می گردند. با این حال سینک هایی یا دو لگن و حوضچه های کوچک و یا دو لگن یا سینی آبچکان دار به عنوان سه لگنه به فروش می رسد. 

 

 

  • سینک گرانیتی آشپزخانه: سبک های نصب

این موضوع کاملا به طراحی دکوراسیون آشپزخانه و اتاق پخت شما بستگی دارد. امروزه به دلیل کمبود جا خریدار گزینه های مختلفی برای انواع مختلف نصب با توجه به مدل های سینک خود ندارد. با این وجود می توان برای نصب از انواع سینک روکار، توکار و زیر کار استفاده کرد. همچنین سینک هایی در بازار موجود می باشد کهدر گوشه ها و زاویه قرار می گیرد و مشکل کمبود متراژ آشپزخانه شما را کمی بهبود می بخشد.

  • سینک آشپزخانه کامپوزیت گرانیتی: دوام

سینک های کامپوزیت گرانیتی مانند گرانیتی طبیعی محصولی بسیار بادوام و با کیفیت هستند.سینک های کامپوزیتی گرانیتی مقاوم در برابر خراش، لک و حرارت هستند و می توانند تا 247 درجه سانتی گرا را به راحتی تحمل کنند.این تنها مزیت سینک های گرانیتی نیست. این سینک ها علاوه بر استقاومت و عدم کدر شدگی و آنتی یو وی بودن دارای لایه آنتی باکتریال نیز می باشند.

  • سینک گرانیتی آشپزخانه: تعمیر و نگهداری

برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله ای که قبلا در این مورد نگاشتیم مراجعه نمایید. اینجا کلیک کنید.

  • سینک گرانیت آشپزخانه: هزینه

با توضیحاتی که ارائه شد سینک های گرانیتی یا همان کمپوزیت گرانیت مزیت هایی نسبت به سایر محصولات سینک دارند. اعم از زیبایی ، رنگ ها و طرح های مختلف بابت طراحی دکور اشپزخانه ، استقامت و جلوه بهتر نسبت به سایر رقبا اعم از سینک های استیل . همه این گزینه ها هزینه های تولید را بالا می برد. هزینه تولید مستقیما در بهای نهایی محصول تاثیر گذار خواهد بود. با این وجود شما می توانید با پداخت هزینه بسیار ناچیز بیشتر از سایر رقبای سنک گرانیتی به آشپزخانه و اتاق پخت خود جلوه ویژه ای بدهید. بهای تمام شده سینک های زیناس برای مشتری از کوچکترین سینک که تک لگن بدون سینی می باشد تا بزرگتری و سنگین ترین  آن ها به تاریخ امروز از کمتر از بیست می لیون ریال تا حدود چهل میلیون ریال متغیر است.

مطالب مرتبط

1 یک دیدگاه در “بررسی سینک گرانیتی آشپزخانه

  1. ولی علی زاده گفت:

    عالی به نظر میرسه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *