روشویی گرانیتی, سینک گرانیتی

تمیز کردن سینک گرانیتی ، پنج مرحله ساده !

تمیز کردن سینک گرانیتی ؛ مراحل انجام کار

سینک های گرانیتی به لطف ظاهر، قیمت و دوامشان محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. فرایند ساخت این سینک ها ، محصولی را ایجاد می کند که بسیار شبیه گرانیت طبیعی است، اما نگهداری از آن آسان تر، بادوام تر و ارزان تر است. این سینک‌ها و روشویی ها همچنین مقاوم در برابر حرارت هستند، در برابر سایش و ضربات معمولی و شوک ها و در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند. با وجود همه این چیزها، این محصول یک سینک است و خانم خانه علاقه دارد مرتب آن را بشوید و نظافت کند. سینک ها و روشویی های گرانیتی می توانند در معرض لکه های ناشی از آب سخت یا مواد شیمیایی تمیزکننده خشن باشند – اینها باعث کدر یا کدر شدن گرانیت می شوند. در این مقاله ما پروسه آسان تمیز کردن پنج مرحله ای این محصولات را آموزش خواهیم داد.

سینک گرانیتی

برای این کار پبنج مرحله پیش رو دارید:
  1. لوازم خود را آماده کنید
  2. سینک را خالی، تمیز و آبکشی کنید
  3. جوش شیرین بمالید
  4. سرکه بمالید
  5. روغن بمالید!

 

روشویی گرانیتی

 

1. لوازم خود را آماده کنید

لوازم نظافتی برای این کار بسیار ساده است و احتمالا این وسایل را در خانه خود داشته باشید. شما به جوش شیرین، سرکه، و روغن معدنی ( مانند روغن پارافین ) نیاز دارید.

جوش شیرین و سرکه با هم واکنش نشان می دهند تا گرانیت را با خیال راحت تمیز کنند، در حالی که روغن معدنی در مرحله آخر به تجدید درخشندگی سینک و روشویی شما کمک می کند. گرانیت شما بسته به کیفیت آن می تواند در برابر اسید های خانگی و حتی اسید های آزمایشگاهی مقاوم باش؛ اما در طول مدت زمان این ترکیبات شیمیایی ممکن است عمر سینک شما را کم کند. این ترکیب از پاک کننده های خانگی بی خطر است. توصیه می کنیم محلول سرکه و جوش شیرین برای مدت طولانی روی سینک ننشیند، زیرا اسیدیته سرکه ممکن است در لایه های سینک نفوذ کند ( بسته به کیفیت گرانیت ). اگر چند ناحیه خاص لک و مشکل دار دارید، مخلوط را مستقیماً روی آن مناطق بمالید و اسکراب کنید. اگر به تمیزی کلی نیاز دارید، تمام سینک را به طور یکنواخت بپوشانید، اما باز هم، اجازه ندهید که برای مدت طولانی بماند.

جوش شیرین سرکه و روغن معدنی

 

هنگام شستشوی سینک، از برسی مانند برس موی نرم ( یا برس میوه شور نرم ) یا یک پارچه تمیزکننده نرم استفاده کنید و از برس های پشم فولادی یا برس های سیمی خودداری کنید زیرا باعث خراشیدگی سطح سینک می شوند.

  1. سینک را خالی، تمیز و آبکشی کنید

قبل از انجام هر کاری، سینک ظرفشویی باید به طور کامل تخلیه شود و همچنین از هر گونه زباله یا ضایعات مواد غذایی تمیز شود. آن را با آب داغ خیس کنید و کل سینک را با مایع ظرف شویی بشویید. پس از تمیز کردن آن، آن را با دستمال کاغذی یا پارچه ظرفشویی خشک کنید.

 

تمیز کردن سینک ظرفشویی

 

  1. جوش شیرین بمالید

اگر نیاز به تمیز کردن کامل ندارید، جوش شیرین را روی ناحیه  لکه دار یا اگر نه در سرتاسر آن بپاشید. جوش شیرین لایه بردار ملایمی است، اما طبیعی و بی خطر است، بنابراین برای استفاده در نظافت سینک و روشویی گرانیتی مناسب است.

چوش شیرین روی سینک گرانیتی

  1. سرکه بمالید

مقدار کمی سرکه سفید را روی جوش شیرین بریزید و اجازه دهید این دو با هم ترکیب شوند و بخارکنند. بهتر است یک بطری مخلوط نصف آب نصف سرکه را روی سطح اسپری کنید. از یک اسفنج یا برس نرم استفاده کنید و مخلوط را در تمام مناطق دلخواه بمالید. معمولا مشکل شما با جایی است که آب می ماند تا خشک شود! و به علت سختی آب مواد معدنی موجود در آن روی سینک لکه هایی باقی می گذارد و یا لکه های آب سخت اطراف زه کشی باقی می ماند. هنگامی که به اندازه کافی تمیز کردید، سینک یا روشویی را با آب گرم بشویید و دوباره آن را با یک حوله کاغذی یا دستمال شستشوی نرم کاملا خشک کنید.

شستشوی سینک گرانیتی

 

  1. روغن معدنی را اعمال کنید.

هنگامی که سینک دوباره تمیز و خشک شد، برای مرحله آخر گرانیت شما می تواند درخشش سابق را نداشته باشد ( البته باز هم بستگی به کیفیت گرانیت و رنگ به کار رفته در آن دارد) روغن معدنی ( مانند روغن پارافین ) مقداری درخشش را به آن باز می گرداند. حدود یک قاشق غذاخوری روغن معدنی را روی یک پارچه نرم بریزید و روغن را با حرکت دورانی داخل سینک بمالید. ممکن است لازم باشد در حین حرکت روغن بیشتری اضافه کنید.

 

 

به همین راحتی! شما می توانید حداکثر هفته ای یک بار این کار را تکرار کنید. تا زمانی که سینک ظرفشویی را هر چند روز یکبار با آب گرم و صابون تمیز کنید، می توانید از انجام مکرر این فرایند اجتناب کنید. همچنین خشک کردن سینک بعد از هر بار استفاده می تواند نیاز شما را به این مراحل پنج گانه کم کند، زیرا آبی که در سینک قرار می گیرد می تواند باعث ایجاد لکه در آن شود. سینک های گرانیتی نسبت به برخی از سینک های دیگر نیاز به مراقبت بیشتری دارند، اما خیره کننده به نظر می رسند، به خصوص زمانی که تازه تمیز و براق شده باشند!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *